Process

Direkt när en bokning sker så startar vi igång med en process som i stort sett ska se lika dan ut. Lika dan eftersom detta ger lika behandling av alla klienter och en högre kvalitet än om vi skulle ”uppfinna hjulet ” gång på gång.

 

Transport till boendet

Ni köper biljett till vår närmsta tåg/buss satin eller flygfält. Där väntar personal från Curbo redo att hämtar vi upp klienten.

Installation på boendet

Den person som hämtat skjutsat klienten till boendet informerar kort om lägenheten, orten närmsta butiker mm.

Träff med bovärd

Bovärden stämmer träff med klienten för att informera mer grundligt om det praktiska tex. fastigheten, tvättstuga, soprum mm.

Träff med kontaktperson

Kontaktpersonen arrangerar ett möte för att sötma av situationen just nu för klienten. Vad har gjorts och vad kommer behöva göras i framtiden. Ska barnen skrivas in på skola och dags etc. Kontaktpersonen hjälper även till med myndighetskontakter som kan behövas så som polisanmälningar sekretessmarkerings osv.

Inbjudan till stödsamtal

Klienten får bestämma själv om den behöver och vill ha stödsamtal. Vi erbjuder alla våra klienter stödsamtal.

Inbjudan till bostadsletarhjälpen

Vi bjuder in till bostadsletarhjälpen vi anser att detta är vägen fram till en ny tillvaro för de flesta av våra klienter.

Curbo stödjer numera Nattvandrarna i sitt arbete. Nattvandrarna betyder närvaro av trygga vuxna ute på stan under kvällar och helger.

Kom ihåg bostadsgarantin!

Ni glömmer väl inte att anmäla vid placeringen om klienten ska omfattas av bostadsgarantin? Trycket på bostäder är oerhört högt just nu. Därför är det otroligt viktigast det anmälas direkt vid placeringens start.

Självhushåll

Ord betyder olika för olika personer, läs om hur vi tolkar självhushåll

Det innehålla mer än de flesta först tror

Läs mer om självhushåll..
Vill ni ha våra produkter som tryckt material?